måndag 30 juli 2012

Log Cabin!

Åh vad jag gillar Log Cabintepper! Så otroligt kul det är att sy dem! Dessa 2 är båda sydda på hytteturer med goda väninnor. Det stora är sytt med rester. Stoffer vi inte hade användning av längre. Det var verkligen toppenkul. Vi (delar av Ulldottarna) skar upp massa stoffer i 1 1/2". Hälften "mörka" och hälften "ljusa" stoffer, som vi helt enkelt hällde upp i en hög på bordet och blandade. Så var det bara att plocka, plocka, plocka! 


Närbild.. här ser man alla härliga tyger.Och det otroliga var att fast vi tog av samma stoffer, så är slutresultaten helt olika! Ska se om jag kan få några bilder av dem.




Bilderna har jag tatt på Hvaler. Vi låg med båten där i några dagar på ferien. Typiskt nog kom jag på sent på eftermiddagen, sista dan, att jag skulle fota.... I kuling... Därav stenar och drivved...



 Det grön-svarta sydde jag på Skeikampen. Efter en liten shoppingtur i Lillyhammer :-), där jag gick berserk i quiltbutikken, så blev detta till.
Kan ju inte låta bli när man finner nåt kul! Hade lite problem med att finna nåt rött stoff till mitten som var.. bra... men när vi kom tillbaka till hytta fann jag en liten bit röd-cerise bali bland mina stoffer(har ingen aning om varför den var med, men han visste väl att han behövdes...) Jag fick skarva mittbiten för att få ihop det ..men, men: det ordnar sig alltid! Ska det vara rött så ska det! ;-)

4 kommentarer:

  1. Super kule tepper. Du er utrolig flink med farger! Har lyst på å sy flere log Canon tepper, jeg :0)

    SvaraRadera
  2. Kjempe fine tepper, du lager så mye vakkert og flott.
    Ha en fortsatt fin august.
    Klem fra meg :0)

    SvaraRadera